VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

www.stavebninyruzomberokbaumat.sk

www.bigmat.sk

  1. Identifikácia obchodníka

1.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou

 

Obchodné meno: BAUMAT SK, s.r.o.

Sídlo: Bystrická cesta 2509, 034 01 Ružomberok, Slovenská republika

Zapísaná v Obchodnom registri  Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 15087/L

IČO: 36419915

DIČ: 2021875273

IČ DPH: SK2021875273

 

Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty

 

 (ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných priamo v kamennej predajni, a ktorá vystupuje v pozícii spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení.

 

1.2. Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:

 

Email: obchod@baumat-sk.sk

Tel. č.: 0915 870 069

 

1.3. Adresa k zasielaniu písomností, reklamácií, odstúpení od zmlúv je:

 

BAUMAT SK, s.r.o., Bystrická cesta 2509, 034 01 Ružomberok, Slovenská republika

 

  1. Definícia pojmov

 

2.1.Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok, Obchodník v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. v platnom znení, uvádza a definuje tieto pojmy:

 

2.2.Zmluvou je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom osobnej návštevy predajne.

 

2.3.Obchodník (ďalej aj “Predávajúci”) je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

 

2.4.Spotrebiteľom alebo kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, nakupuje priamo alebo na objednávku tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

 

2.5.Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.

 

2.6. Predajňou sa rozumie prevádzka na adrese: Bystrická cesta 2509, 034 01 Ružomberok

2.7. Tovarom – sa rozumie výrobok, ktorý si kupujúci u predávajúceho zakúpil a prevzal.

 

III. Základné ustanovenia

3.1.Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi a Obchodníkom.

3.2.Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa sa vzťahujú ustanovenia zákona

č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

  1. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

4.1. Kupujúci si kupuje tovar priamo v Predajni na adrese: Bystrická cesta 2509,

034 01 Ružomberok

 

4.2. Kupujúci je povinný si zakúpený tovar vystavený v kamennej predajni riadne prezrieť a skontrolovať.

 

4.3. Kupujúci si prevezme tovar ihneď po zaplatení v kamennej prevádzke. V prípade, ak tovar nie je dostupný na kamennej prevádzke, predávajúci poskytne alternatívne riešenie, v ojedinelých prípadoch predávajúci objedná tovar pre kupujúceho na základe individuálnej dohody. Dodacie lehoty sú v takom prípade pre rôzne druhy tovaru rôzne.

 

4.4. Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k tovaru až uhradením plnej ceny predávajúcemu.

 

4.5. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho momentom prevzatia kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.

 

4.6. Predávajúci poskytuje aj prenájom náradia. Postup pri prenajatí je nasledovaný:

4.6.1. Kupujúci si vyberie požadované náradie, Predávajúci zistí dostupnosť náradia, ak nie je dostupné na predajni poskytne vám zoznam najbližších predajní, kde je možné si dané náradie prenajať.

4.6.2. Predávajúci určí dátum a čas prenajatia.

4.6.3. Vyzdvihne si v danej predajni náradie.

4.6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť za prenajatie zálohu, ktorá je po návrate zariadenia vratná.

4.6.5. Pred vrátením do predajne je Predávajúci povinný náradie vyčistiť a vyprázdniť. Po kontrole  náradia sa doplatí rozdiel medzi zálohou a končenou cenou náradia.

4.6.7. Ak sa Kupujúci, chce vyhnúť nákladom za prípadné poškodenie náradia, môže si zakúpiť poistenie proti škodám, ktoré pokrýva mnohé typy škôd.

 

4.7.  Náradie je možné si rezervovať aj prostredníctvom webového sídla https://www.bigmat.sk/pozicovna-naradia/.

 

  1. Kúpna cena informácia o kúpnej cene

 

5.1. Cena tovaru je uvedená v kamennej predajni. Ceny môžu podliehať zmenám. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov a dovozcov. Platná cena tovaru objednaného na základe individuálnej dohody bude vždy oznámená pri overovaní objednávky.

 

5.2. Kupujúci uhrádza platbu v kamennej predajni pred prevzatím tovaru.

 

  1. Dodanie produktov

6.1. Kupujúci realizuje dopravu zásadne na vlastné náklady a riziko.

6.2. Predávajúci je schopný realizovať dopravu prostredníctvom vlastnej dopravy, v taktom prípade Kupujúci zaplatí za tovar a pripočíta sa mu suma za dopravu. Cena za dopravu sa stanovuje individuálne podľa hmotnosti tovaru a vzdialenosti.

 

VII. Prechod vlastníckeho práva

7.1.Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Kupujúceho okamihom prebrania tovaru v predajni.

 

VIII. Spôsoby platby

8.1. Za tovar u Predávajúceho môžete platiť:

8.1.1. Hotovosťou

8.1.2. Prostredníctvom platobnej karty

8.1.3. Prevodom na účet Predávajúceho

  1. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

9.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich zo zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá bola dohodnutá.

 

  1. Orgán dozoru

 

10.1.Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68

webový odkaz na podávanie podnetov:

https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

 

  1. Alternatívne riešenie sporov

 

11.1.V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak Predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej  stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

 

XII. Informácie o prijatých kódexoch

 

12.1.Obchodník informuje spotrebiteľov že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Predávajúci zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Predávajúceho, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

 

XIII. Hodnotenie produktov spotrebiteľmi

 

13.1.Obchodník nevykonáva kontrolu a obmedzovanie hodnotenia produktov len na osoby, ktoré produkt u obchodníka zakúpili.

 

XIV. Záverečné ustanovenia

 

14.1.Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená jeho umiestnením na prevádzke. V prípade zmeny vo Všeobecných obchodných podmienkach, vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim sa riadi podľa Všeobecných obchodných podmienok platných a účinných pri uzatvorení Kúpno-predajnej zmluvy, a to až do momentu jej zániku.

 

14.2.Tieto Všeobecné obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Reklamačného poriadku a Zásad a poučenia o ochrane osobných údajov. Dokumenty – Reklamačný poriadok a Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov sú zverejnené na prevádzke.

14.3.Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením na prevádzke Predávajúceho dňa 17.12.2024.